Uszkodzenie przesyłki - Akwaria.Robizoo.pl
0

Uszkodzenie przesyłki

Kurier przywiózł uszkodzoną przesyłkę – co mam teraz zrobić?

 

W dzisiejszych czasach coraz atrakcyjniejszą opcją są zakupy internetowe, możliwość złożenia zamówienia w każdej chwili i wysyłka nawet w tym samym dniu przy atrakcyjnych cenach sprawiają, że staje się to coraz częściej wybierana opcja nie tylko wśród osób młodych ale i już coraz starszych.

Firmy kurierskie prześcigają się w świadczeniu coraz szybszych i tańszych usług, niestety rosnąca ilość przesyłek przy jednoczesnym obniżaniu kosztów prowadzi do tego, że niekiedy kurier goniony przez czas, może doprowadzić do uszkodzenia naszego zamówienia.
Na szczęście klienci w trakcie takich sytuacji są chronieni przez prawo i regulaminy przewoźników, wystarczy tylko postępować wg kilku prostych zasad.

 

Kiedy mogę sprawdzić paczkę?

Paczkę możemy sprawdzić przy kurierze w momencie gdy stajemy się jej właścicielem. Staje się tak gdy zamówienie zostało opłacone, zarówno wcześniej poprzez przedpłatę dla sklepu jak i po zapłaceniu kwoty pobraniem.
Kurier nie może nam odmówić sprawdzenia paczki, wprawdzie jest goniony przez czas, ale jest to jego obowiązkiem i nie należy dopuszczać tłumaczeń.

 

Co zrobić kiedy widzę uszkodzenie opakowania?

Przede wszystkim nie należy panikować, lekkie uszkodzenie zewnętrzne nie musi oznaczać jeszcze uszkodzenia zawartości. Kiedy przesyłka została opłacona należy przy kurierze sprawdzić jej zawartość. Jeżeli zostanie znalezione uszkodzenie, należy spisać protokół uszkodzeń wspólnie z kurierem. Ważne jest aby odpowiednio zaznaczyć opcje, „Czy przyjęto bez zastrzeżeń – NIE”, „Czy opakowanie zewnętrzne było uszkodzone – TAK”, oraz dopilnować, aby zaznaczone zostały poprawnie wszystkie opcje świadczące o zabezpieczeniu przesyłki. Należy też niezwłocznie skontaktować się z naszym sklepem.

 

Co zrobić gdy zawartość jest uszkodzona mimo całego opakowania?

Jeżeli już po odbiorze przesyłki zauważysz, że zamówienie jest uszkodzone, zbite lub połamane, również nie musisz się martwić. Po pierwsze skontaktuj się z naszym sklepem, tam uzyskasz szczegółową informację co zrobić. Dzięki Ustawie o Prawie Przewozowym z dnia 15 listopada 1984r masz 7 dni na zgłoszenie szkody, musisz jednak mieć podstawy do twierdzenia, ze zawartość została uszkodzona przed oddaniem paczki w twoje ręce. Nasz sklep gwarantuje, że wszystkie wysyłane przez nas produkty są odpowiednio zabezpieczone do przewozu, bardzo ważne jest aby w protokóle szkody przywiezionym przez kuriera zaznaczyć prawidłowo wszystkie opcje związane z zabezpieczeniem przesyłki. Spakuj przesyłkę w sposób w jaki została dostarczona, to bardzo ważne, szczególnie w przypadku zamówień dostarczonych na podkładach paletowych. Zadbaj o to aby była stabilnie przytwierdzona do podkładu, jest to warunek bezpieczeństwa niezbędny do przyjęcia jej przez kuriera.

Gdy już kurier odjedzie z wypełnionym formularzem i uszkodzoną przesyłką musisz uzbroić się w cierpliwość, gdy tylko paczka dotrze do nas zostanie sprawdzona a nowa, nie uszkodzona zostanie nadana do ciebie - zazwyczaj trwa to 2 dni.


Kontakt ze sklepem